dag 103 t/m 109 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 103 t/m 109 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 103 t/m 109

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

19 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Als eerst willen we zeggen dat we het geweldig vinden dat er zo veel mensen ons dagboek bekijken, het is nu al ruim 6100 keer bekeken!

Dag 103 maandag 13 mei.
Vandaag gingen rond half drie Iris ouders weer terug naar Nederland. Nadat we hun hebben uitgezwaaid zijn we naar de stad gegaan. Hier hebben we nog even wat souvenirs gekocht en wilden we voor stage wat uitprinten. Maar die winkel zat helaas dicht. Thuis aangekomen hebben we een beetje opgeruimd en het verder rustig aan gedaan. En regende het ’s avonds hard.

Dag 104 dinsdag 14 mei.
Vandaag moesten we dan na een lange tijd weer naar stage. De bewoners en sommige collega’s dachten dat we al terug waren naar Nederland en waren erg blij om ons weer te zien. Ze hadden ons gemist. We hebben praatjes gemaakt met de bewoners en we hebben van elke afdeling weer de medicijnen gedaan. Ook hebben we voor school nog een opdracht gemaakt. Daarom ging deze dag mooi snel voorbij. thuis aangekomen regende het weer. ’s Avonds hebben we tragiatella gegeten en daarna buiten gezeten.

Dag 105 woensdag 15 mei.
Vandaag regende het erg hard. Onze buurman moet altijd iets voor ons weg en hij gaat met de politie auto dus we hoopten dat we met hem mee konden. Maar helaas we moesten lopen met een paraplu. Toen gingen we met de bus naar stage. Op stage hebben we weer een gezellige dag gehad. We wouden een opdracht aftekenen maar helaas was de hoofd zuster met verlof. Daarom doen we dit volgende week maar. Ook hebben we weer de medicijnen gedaan van verschillende afdelingen. S’middags hadden we op stage een klinische les over psychiatrische zorgvragers. Dit was erg leuk om mee te maken. Toen we weer thuis waren vroeg de buurman hoe we naar stage waren gegaan. Anders had hij ons wel willen brengen. Komt hij dan later mee aan zetten. Thuis regende het ook nog en we hebben ’s avonds niet zoveel meer gedaan. We hebben een broodje ei gegeten, omdat we geen zin hadden om te koken. Verder hebben we buiten gezeten.

Dag 106 donderdag 16 mei.
Ook vandaag hadden we stage, omdat we maandag niet zijn geweest. Dit ging weer hetzelfde als gisteren. Eerst allebei apart op een afdeling werken en na het schaften samen de medicijnen doen. Verder ging de dag wel snel voorbij. We zijn tegen over stage gaan printen. Toen we alles hadden uitgeprint waren we duurder uit dan we dachten en hadden we dus niet genoeg geld mee. Dus zijn we snel naar huis gefietst om geld op te halen. Daarna weer terug om te gaan betalen en toen we weer thuis waren hebben we even wat gegeten en daarna kwam de nicht van Gilly. Zij heeft onze haren ingevlochten. We hopen dat het nu langer blijft zitten als de vorige keer toen we ons hele hoofd hadden laten invlechten. ’s Avonds kwam Gilly nog even langs en hebben we gezellig buiten gezeten. Opeens begon het keihard te stormen, we moesten rennen om binnen te komen.

Dag 107 vrijdag 17 mei.
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen. ’s Middags zijn we gaan lopen naar wat grote chinese winkels aan de kwattaweg. Hier hebben we van alles gehaald en daarna zijn we door gelopen naar de slager. Toen we vlees hadden gekocht en we weer naar huis wilden lopen begon het heel hard te regenen. We hebben een half uur gewacht maar het hield niet op en de straten stonden alweer blank. Toen hebben we onze taxi maar gebeld. Hij haalde ons op en is ook even mee gereden langs de supermarkt. Hier kwamen we toch langs. Daarna zijn we thuis gebleven en hebben we eten gekookt. ’s Avonds zijn we uit geweest bij Touche. Dit was weer erg gezellig en we hebben ons prima vermaakt!

Dag 108 zaterdag 18 mei.
Vandaag hebben we heel lang in bed gelegen. We schrokken allebei rond drie uur wakker. De middag was dus al half om en natuurlijk scheen de zon terwijl wij nog in bed lagen. Dit was dan weer jammer, want toen we buiten zaten begon het te regenen. Verder hebben we een pizza gekocht en hebben we een beetje rond gehangen thuis. ’s Avonds zijn we weer uit geweest bij Zsazsazsu. Ook dit was weer erg gezellig. Het was wel rustiger dan anders en er werd andere muziek gedraaid. Leek wel uit een oude dansfilm ofzo. Iedereen ging ook helemaal los en die Surinamers kunnen vreselijk goed dansen. Bij 1 liedje kwamen we niet meer bij van het lachen, opeens begon iedereen hetzelfde te dansen, stonden wij daar tussen in te kijken met grote ogen.

Dag 109 zondag 19 mei.
Vandaag werden we rond 12 uur wakker en zijn er meteen uit gegaan, omdat we hoopten dat de zon scheen. Deze scheen ook even en toen we net wilden gaan liggen begon het te regenen. Dat was dan weer jammer. Toen later de zon nog even scheen wilde Iris haar luchtbed op pompen maar er kwam geen lucht in. Toen Iris er op wilde gaan liggen knapte deze en lag ze op de grond. Beetje jammer dat die net in de laatste weken kapot is gegaan. Ook hebben we buiten gezeten en even geskypt met Anne omdat ze jarig is. Misschien vanavond nog even met Janike want die is ook jarig. Verder doen we niet zoveel vandaag. Morgen begint onze laatste drie dagen stage alweer. In deze 2 weken moeten we ook onze eindpresentatie geven op stage! Ja het gaat echt heel snel nu. Over twee weken gaan we weer naar huis.

Liefs,

• 19 Mei 2013 - 20:56

Ineke:

Hoi meiden wat een regen daar brr niet leuk meer dacht dat je heeeeeeel buin weer kwamen maar als het zo door gaat zien we straks het verschil niet haha wij hebben nog helemaal geen zon gezien Eind van deze week komt zelfs de herfst terug vreselijk Hopelijk word het dan echt over 2 weken zomer niet leuk mee die kou Ik kijk erg naar uit dat jullie weer komen de laatste weken gaan voor jullie te snel ,maar voor ons niet als ik er aan denk krijg ik nu al kriebels heerlijk om je weer in mijn armen te sluiten Geniet nog maar van jullie laatste weekjes straks begint jullie stress leventje weer in Nederland alles heeft zijn voor en nadelen Nou fijne laatste werkweek dikke kus Mam Ineke

• 19 Mei 2013 - 21:17

Erik Brinks:

Hoi dames, tis wat met al die regen maar schrale troost jullie mogen over 2 weken naar het lekkere warme Nederland waar het as, vrijdag wel 11 graden wil worden. Morgen beginnen aan jullie laatste stage week geniet hier nog maar even van want dit maken jullie nooit weer mee, vooral het tempo van werken zullen jullie nog gaan missen. Alvast succes met jullie koffers pakken. gr Pa

• 20 Mei 2013 - 08:43

Bets :

Hallo dames, veel succes nog de laatste dagen op stage. Nog even en dan zijn jullie weer thuis en is jullie Surinaamse avontuur alweer voorbij. Maar met veel ervaringen, die ze jullie nooit meer afnemen. Geniet er nog van. Lieve groetjes Ton en Bets.

• 20 Mei 2013 - 09:49

Alie:

Goeiemorgen dames, altijd leuk om jullie verhalen te lezen,en de ouders van Iris hebben deze nu zelf mee gemaakt.Wat hebben jullie een herinneringen en ervaringen straks, om nooit meer te vergeten. nog even en jullie zijn weer in Nederstresland dat zal wennen zijn maar ja.Verder gebeurt er niet zo veel in dit kikkerland, het blijft koud maar ja dat is het gesprek van de dag.We wensen jullie een voorspoedige afronding van jullie stage en hartelijke groeten van de buren.( Iris bedankt voor de kaarten erg leuk )