dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

30 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 1 woensdag 30 januari
Na een kort nachtje met harde wind en regen ging alweer vroeg de wekker. We moesten om 10:00 op onze stage zijn. We hadden nog geen eten en drinken, omdat we gisteren geen boodschappen meer konden doen. Daarom moesten we water koken en dat in de diepvries laten afkoelen. Wat niet te drinken was. Onderweg naar onze stage kwamen we een klein supermarktje tegen waar we wat te drinken konden halen. Onderweg naar stage werden we overal na geroepen en gefloten. (Beatrix moment). Bij onze stage kregen we een heel verhaal over het bejaardentehuis. Daarna kregen we een rondleiding die best lang duurde omdat ze het hier rustig aan doen. Op de terug weg regende het erg hard. Daarom hebben we maar een paraplu gekocht die nog voor ons naar de kassa werd gebracht. Ook hebben we toen onze boodschappen gedaan. Ze verkopen hier gewoon jumbo knakworsten en hagelslag. Ook hebben we aardappelpure gevonden en plakjes kaas. s'Middags kwam de baas van ons paleisje op bezoek om nog wat regels door te nemen. En alles aan te sluiten. Dit zijn erg aardige mensen die overal mee helpen. We hebben net onze eerste maaltijd gemaakt hier een pizza uit de magnetron. Het weer is nu heerlijk en gaan nog even buiten zitten genieten van de warmte.

Liefs

• 30 Januari 2013 - 23:18

Djamara:

Haha, superleuk! Vooral die Jumbo artikelen! Mooi huis hoor :) geniet er van!

• 31 Januari 2013 - 00:03

Marleen:

Hallo Jumbo!! Denk je 4 maanden van de jumbo verlost te zijn, zit je aan de andere kant van deze aarbol en kom je nog de jumbo tegen haha

• 31 Januari 2013 - 06:55

Erik Brinks:

Hoi dames, jullie eerste dag met allemaal onzekerheid zit er op, kun je vandaag beginnen met jullie shop momenten en misschien alvast even gaan kijken waar het parelmoere strand is met wuivende palmbomen en cocktail bar, Het is mooi dat tot zover alles prima verlopen is van vlucht t/m het huisje en de eerste indruk van jullie stage adres. Geniet nog maar lekker drie dagen voordat jullie harde werken begint want dat zal wel anders gaan dan in Nederland. Succes vandaag en groetjes van ons. Pa Brinks

• 31 Januari 2013 - 06:59

Ineke Brinks:

Goedemorgen jullie zullen vast nog lekker slapen hier is de werk dag begonen Hopen dat jullie ook lekker hebben geslapen Moest echt lachen om die frikandellen erg leuk En jullie eten het weekend boterkoek haha super leuk Wilde van ales opsturen maar zo te zien hebben ze daar alles Nou fijne dag Ik zou ook graag buiten zitten maaar hier regen en harde wind nou diike knuffel allebei liefs mam

• 31 Januari 2013 - 10:13

Denise:

Heey Dames!!

Wat fijn dat de 1e dag goed verlopen is. En hier is het weer niet bepaald om buiten te zitten :(
    En wat fijn dat die mensen ook aardig zijn en hopen dat de stage bevalt.

Liefs Denise

• 31 Januari 2013 - 10:50

Bets:

Goede morgen dames,lekker geslapen? Leuk om te lezen hoe jullie eerste dag is gegaan . En ja je kunt het bijna niet geloven maar er zijn landen waar je gewoon nederlands eten kunt kopen . Hoeven jullie mama's zich daar geen zorgen over te maken. Een fijne dag vrije dag en lieve groetjes , Best

• 31 Januari 2013 - 14:41

Kristy:

Hoi hoi lady's,

wat Leuk, ziet het er daar ook zo anders uit die vezorgings tehuizen? hoop dat jullie het naar je zin hebben maar dat zal wel goed komen!
    Ik ga jullie de komende weken bijhouden ben erg benieuwd!
    en volgends mij is het nog wel een aardige keet of lijkt dat zo!

Nou frikandelse en geniet ervan!

xx Kristy

• 31 Januari 2013 - 16:11

Rita Baan:

hooi dames

jullie hebben een leuk huisje hoor.
    En met het eten zit het ook wel goed zo tezien ik mis alleen nog wat boodschappen fruit,groente,aardappels,wijn en brood hahaha.
    zitten jullie nog dicht bij het strand?
    Veel plezier en geniet nog maar even van je vrije dagen.

groeten van de baantjes oet riessen

• 31 Januari 2013 - 22:09

Ineke Nijkamp:

Hallo Iris en Marlinde
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen, zo te zien hebben jullie een leuk huisje,
    en wensen jullie dan ook een goede tijd samen, we blijven de site volgen.
    Lieve groetjes uit het koude kikkerlandje,
    ome Mannus en tante Ineke

• 31 Januari 2013 - 22:36

Rita Rosman:

Ha dames,
    Fijn om te lezen en te zien dat jullie een mooi en veilig huisje hebben.
    Al een beetje gewend aan het leven en de temperatuur in Suriname?
    Juliie zullen nu wel bezig zijn met het avondeten (lekker zelf koken).
    We hopen dat juliie vandaag een mooie dag naar de stad hebben gehad
    en konden genieten van alles. Nog lekker een paar daagjes uitrusten voordat maandag
    de stage begint. Groetjes mama