dag 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

06 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 7 dinsdag 5 februari
Vandaag is het alweer dag zeven. We zijn nu al een weekje hier en vermaken ons prima. Vandaag zijn we niet naar stage geweest maar naar de justitie en politie van buitenlandse zaken voor een stempel van het mkv. Hier stond een erg lange rij voor. Eerst moesten we een stempel aanvragen en daarmee konden we later nog een stempel krijgen. Deze tweede stempel is nodig omdat we hier langer dan 90 dagen zijn. Gelukkig ging onze huis baas mee en kende hij de mensen die daar werkten. En als Surinamers onder elkaar hoefden wij niet zo lang te wachten. Voor de tweede stempel hebben we een afspraak gemaakt eind februari. Daarvoor moeten we eerst documenten verzamelen. Een heel geregel dus allemaal wat hier veel tijd kost. Omdat we zo lang moesten wachten heeft onze huis baas broodjes voor ons gekocht. Wat natuurlijk erg lief is. Daarna zijn we onze fietsen op gaan halen. We hebben hier voor vier maand twee fietsen gehuurd. We hebben onze fietsen meteen uit getest en zijn naar de 'Nederlandse' supemarkt gegaan. Hier zijn allemaal producten te koop uit Nederland. Daarom aten we vanavond lekker bloemkool met een sausje. Ook konden we nu normaal vlees halen van de slager Dit is allemaal te ver om te lopen. Morgen gaan we met de fiets naar stage. We hebben net onze klamboe opgehangen omdat we toch wel veel last hebben van de muggen. Vanmorgen heeft het heel hard gestormd. Daardoor liepen er zelfs wat straten onder water. En natuurlijk moesten wij nou net door deze straat terug met de fiets (zie foto).

liefs,

• 06 Februari 2013 - 06:59

Ineke Brinks:

Hoi dames fijn dat jullie nu een fiets hebben heerlijk zijn jullie niet meer zo gebonden leuke foto lijkt wel of het hier is haha alleen niet met een topje op de fiets hier diep onder de wol brr koud. Wel fijn dat de baas jullie zo goed helpt met alles dat geeft van uit rijssen een fijn gevoel Vandaag je zus je jarig we missen je en denken aan je moet je er maar 1 op drinken vanavond Nou Dames succes vandaag dikke kus mama

• 06 Februari 2013 - 07:57

Tante Mieke:

ha meisjes wat een geregel daar he, werkse vandaag en marlinde gefeliciteerd met je zusje
    groetjes tante mieke

• 06 Februari 2013 - 12:45

Gerrit Rosman:

Dag dames,
    Het regent daar zeker warm water. Hier gaat de regen over in vlokjes sneeuw en wordt het kouder.
    's Nachts gaat het zelfs weer vriezen. Goed dat je een fiets hebt gehuurd. (heb je ook een slot???) Kun je tussen de buien door naar de stage en boodschappen doen. Toch tijd genoeg.
    Maar ........ wanneer eten jullie nu rijst met kip. Dus echt Surinaams eten!! In plaats van bloemkool. Zijn daar ook snackbars waar je patat, frikandellen en kroketten kunt kopen?
    Ik lees dat de huisbaas jullie nogal behulpzaam is. Een goed gevoel voor ons en makkelijk voor jullie. Kunnen jullie hem mooi van alles vragen. Hij heeft dit vast vaker meegemaakt; 2 blonde dames uit Nederland die met een ticket in de hand en een grote koffer vol kleren en eten op de stoep staan!!!!
    Maar zo te lezen lukt het jullie al aardig en zijn jullie al een beetje gewend. Vooral rustig aan doen; morgen is er weer een dag en anders overmorgen wel. Jullie hebben volgens mij dan ook geen inburgeringscursus nodig.
    Veel plezier en vooral veel genieten in dat verre Suriname.

Pa en ma

• 06 Februari 2013 - 19:32

Maaike:

hoi girlzz,

hoe is het daar? best wel een beetje jarloers hoor. haha
    ben wel heel benieuwd hoe jullie stage daar is en wat de verschillen allemaal zijn.
    binnenkort maar eens keer skypen met de klas. :)

heel veel plezier daar.

Liefs.

• 06 Februari 2013 - 20:42

Michel En Marleen:

Hee dames,

Die huisbaas van jullie is echt een held! Daar hebben jullie echt heel veel geluk mee!
    Die Nederlandse supermarkt kan natuurlijk niet ;). Rijst met pindasaus en pikante kip in plaats van
    bloemkool met een sausje haha. Zijn jullie in de Nederlandse supermarkt nog meer producten van
    Jumbo tegen gekomen?
    Fijn dat jullie nu een fiets hebben, ben je niet meer zo afhankelijk van de bus! Beetje jammer van de
    muggen, hopelijk ben je nog niet al te veel geprikt! Anders maar goed insmeren met deet.

Tot snel op skype en veel plezier morgen op stage.

Groetjes Michel en Marleen

• 07 Februari 2013 - 19:33

Rita Baan:

ha dames

zo even weer jullie verslag gelezen,wel een druk dagje gehad.
    fijn dat jullie zn fijne huisbaas hebben die overal met jullie heen gaat vooral als je naar een ambasade moet voor stempels.
    leuke foto hoor als dat hier was nu hadden we een ijs baan en wel meer
    kleren aan hahaha.
    nu jullie een fiets hebben kun je wel makkelijker over al komendat is wel fijn
    nederlandse supermarkt en slager gek dat je dat dan heel fijn vind he!!!!!!!!!!.
    wonen daar veel nerderlandse mensen?en ook bij jullie in de straat?
    veel werk plezier en 1 weekje zit er al op.

tot de volgende keer en maak maar een paar mooie fotos
    groeten van de baantjes