Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Marlinde en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

07 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 8 woensdag 6 februari
Vandaag ging alweer vroeg de wekker omdat we naar stage moesten.
We gingen met de fiets na stage. Wij fietsen en fietsen, waren we met onze slaaphoofden vergeten af te slaan. We waren gelukkig vroeg genoeg op stage. Vandaag moesten we weer op andere afdelingen werken, in totaal zijn er 4 afdelingen, je word elke dag op één van de afdelingen geplaatst. Dit is aan de ene kant wel fijn, zo heb je een beetje afwisseling.
We zijn allebei de dag goed doorgekomen. De mensen hier zijn dol op Nederland, het liefst praten ze de hele dag met je over Nederland. Over het eten, de koningin en de sneeuw. Bijna alle mensen hier zijn wel eens in Nederland geweest en/of hebben er familie wonen.
S'middags zijn we met de fiets op pad geweest. We zijn eerst na het centrum gefietst ( wat erg ver was ). Daar hebben we even wat gedronken op een terrasje. ( met bitterballen ).
Daarna wilden we na de White Beach gaan, maar helaas konden we deze niet vinden. Een mw. hielp ons met de weg en die vertelde dat het helemaal aan de andere kant was.
Toen zijn we maar naar huis heen gegaan, met een hele omweg. We waren helemaal verdwaald. Na anderhalf uur fietsen waren we eindelijk weer thuis.
S avonds kregen we van stage een mail dat er een rouwdienst was van 20.00 tot 22.00 en dat we hier wel heen konden gaan zodat we zagen hoe dat hier in Suriname ging. Wij lazen deze mail om 19.55, dus wij ons haasten en sprongen op de fiets. Toen we bij stage aankwamen hoorden we allemaal gezang. (de dienst was dus al begonnen). We zijn toen maar weer naar huis gefietst.
Verder op de avond hebben we niet veel gedaan.

Dag 9 donderdag 7 februari
Ook vandaag ging alweer vroeg de wekker. Ons laatste stage dag van deze week (heerlijk).
Vandaag hebben we niet veel bijzonders meegemaakt op stage.
Het was erg warm vandaag.
S' middags hebben we heerlijk in de zon gelegen. Goed bruinbakken dus. Het is hier nu 19.30 en we willen zo een kwarktaart gaan maken!

Liefs,

• 08 Februari 2013 - 08:05

Ineke Brinks:

Hoi meiden nou toch wel fijn een fiets zo zie je nog eens wat van paramaribo Moet er wel om lachen hoor Erg leuk die foto valt me nog mee had veel ouder verwacht Eindelijk nu heeeeeeeel lang weekend jullie hebben het verdiend Wens jullie succes vandaag met de kwarktaart zonder bakblik haha liefs mam Ineke

• 08 Februari 2013 - 08:30

Erik Brinks:

Hoi dames, Heerlijk dat alles zo goed gaat. Volgens mij genieten jullie van alle dingen. We hadden volgens mij in het pakketje beter een TomTom mee kunnen sturen dan een zak chips, maar zo leer je Paramaribo ook op een andere manier kennen. Ik had gedacht dat het verzorgings tehuis een soort van klooster was maar volgens mij hebben ze gewoon Eltheto hier afgebroken en daar weer opgebouwd. Veel succes vandaag met het vinden van jullie witte strand en bak ze. Doeiiii, Pa

• 08 Februari 2013 - 19:05

Rita Baan :

hoi dames
    zo te lezen gaat het wel goed met jullie.
    volgens mij hebben jullie een tomtom d
    nodig of een plattegrondkaart van paramaribo.
    je hebt nu al heel wat gezien van de stad maar nog steeds geen witte stranden.
    het bejaardenthuis ziet er wel goed uit je vader schrijft al lijkt eltheto wel nou dan moet je het zo ook maar bekijken een beetje riessen in suriname.
    is de kwark taart goed gelukt en ga je die met zn tween op eten?
    veel plezier er mee en fijn weekend.

groeten oet riessen van de baantjes

• 08 Februari 2013 - 19:45

Mirelle:

Bijna elke dag een verhaaltje van jullie super leuk om dat te lezen! Succes nog en goed weekend vanuit het besneeuwde Rijssen weer ;)