dag 10 en 11 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 10 en 11 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 10 en 11

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

10 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 10 Vrijdag 8 februari
Vandaag hebben we heerlijk in de zon kunnen liggen. We hebben onze handdoeken neergelegd en zo konden we een beetje bruinbakken.
Rond half drie zijn we naar de Hermitage Mall geweest. Dit is een overdekt winkelcentrum waar allemaal verschillende winkels zijn. Hier hebben we een tijdje rond gelopen en zijn toen naar de supermarkt geweest. Toen we weer bij ons huisje waren hebben we broodjes opgewarmd want we moesten nog middag eten. We keken op de klok en zagen dat het al half zes was. Daarom hebben we ons avondeten wat lasagne was maar overgeslagen en zijn we s'avonds een film gaan kijken. Ondertussen hebben we een kippenpoot opgegeten

Dag 11 Zaterdag 9 februari
Vandaag zijn we vroeg ons bed uit gegaan omdat we naar een kapsalon wouden om ons haar Surinaams in te laten vlechten. Na lang zoeken en fietsen in de regen hebben we er een gevonden. Dit was een erg onvriendelijke verkoopster. We moesten een afspraak maken en deze hebben we gemaakt voor volgende week. We zijn benieuwd hoe lang dit gaat duren en hoe het er uit komt te zien. Daarna zijn we weer naar ons huisje gegaan en hebben nog even in de zon gezeten. Zon en regen wisselde erg vaak. Na het middag eten zijn we de stad in gegaan. We wouden 's avonds hier ook uit eten. De winkels gingen alleen al vroeg dicht de meeste al om half twee. Dus zijn we maar even naar de MC Donalds geweest om een mc flurry te halen. Daarna zijn we maar op het terras gaan zitten en hebben hier rustig wat gedronken. Daarna hebben we hier ook wat gegeten. Marlinde heeft een karbonade met patat gehad en Iris pom. (een typisch Surinaams gerecht met rijst, kip, en een kipsaus). Het smaakte ons heerlijk. Dit was ook erg goedkoop ieders ong. €13,00. Na nog een ijsje te hebben gehad zijn we weer met de bus terug gegaan. De laatste gaat al om negen uur/half tien dus we moesten wel. Bij ons huisje aangekomen zijn we buiten gaan zitten en hier zitten we nu nog. Het weer is nu nog erg aangenaam. Alleen zijn de muggen er weer.
De kwarktaart is trouwens goed gelukt, en hij smaakte heerlijk!

liefs.

• 10 Februari 2013 - 09:51

Ineke Brinks:

Hoi meiden nou nou het ziet er allemaal heeeeeel lekker uit Wie had dit nog gedacht dat je daar echt alles kunt eten en wat een borden vol Erg leuk om het dan ook zo te zien en dan gewoon de MAC en ik maar denken dat je daar niet alles kunt kopen Pakketje op de post gedaan voor die arme meiden 30 euro lichter hahaha Nu alleen hopen dat het ooit overkomt We zitten nu naar de zang te luisteren en er is een heel pak sneeuw gevallen het houd niet op Nou lieve meiden fijne dag vandaag geniet nog van je vrije dag Morgen weer aan de slag diike knuffel Mam - Ineke

• 10 Februari 2013 - 13:39

Marleen:

Hee meiden,

Ben wel lichtelijk jaloers op jullie hoor!! Ik zat vanochtend al voor half 7 in de auto omdat het alweer had gesneeuwd!! 13 euro voor is niet veel voor de volle borden! Ben wel heel benieuwd hoe jullie haar eruit gaat zien en hoe lang je wel niet in de stoel moet zitten voordat alles is ingevlecht,
    Ik ga maar weer eens aan het werk,

Groetjes en veel iefs

• 11 Februari 2013 - 10:00

Alie Lohuis:

Hoi Iris en marlinde , fijn dat het jullie zo goed gaat. Iris leuk jou even gezien en gesproken te hebben zondag avond. Zover weg en toch zo dichtbij. Nog een fijne tijd daar en groetjes ,Alie ( plaatsen jullie wel een foto donderdag na het bezoek aan de kapper,)