dag 23 24 25 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 23 24 25 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 23 24 25

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

25 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 23 vrijdag 22 februari.
Toen we de poort vanmorgen uit liepen om naar Lelydorp te gaan kwamen we een hele grote leguaan tegen die op onze muur zat te luieren. Dit was ongeveer een uurtje met het busje. Het was best een regenachtige dag. Toen we in Lelydorp kwamen wisten we niet zo goed waar we heen moesten. Er was een lange weg en die hebben we maar afgelopen. In ons informatie boekje hadden we wat gelezen over een vlindertuin waar we wel heen wouden. Dit konden we alleen niet vinden en toen we het hebben gevraagd bleek dat we heel ver moesten lopen. Dat hebben we dus maar niet gedaan. Verder was er in Lelydorp niet zoveel te doen. Aan de lange straat stonden een paar supermarktjes en een winkeltje. Daarom zijn we er maar even geweest en toen maar weer met de bus terug gegaan. Toen zijn we Paramaribo zelf nog maar even in gegaan en zijn we bij de KFC wat gaan eten. ’s Avonds hebbe we niet meer zoveel gedaan buiten gezeten en een film gekeken. Ook hadden we nog een fles safari gekregen van onze baas. Zomaar een cadeautje.

Dag 24 zaterdag 23 februari.
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen. Ook moesten we nog de band van marlindes fiets plakken. Het regende zowat de hele dag dus konden we ook niet veel. Omdat we niet wisten hoe we een band moesten plakken hebben we op youtube gezocht naar een filmpje. Daarna zijn we aan de slag gegaan. Nadat we hem hadden geplakt en weer opgepompt om te kijken of het gaatje dicht was (wat zo was) hebben we er wat lucht uit laten lopen en hem weer in de buitenband gedaan. Helaas ging het toen fout. En daarom zitten we nu nog met een lekke band. Dit komt dinsdag wel weer omdat maandag de winkels gesloten zijn wegens de dag van de revolutie. Daarom hebben we ook geen stage maandag en nog een extra dagje weekend. Ook heeft Iris nog even met haar familie geskypt die een welkomsfeestje voor Jia hadden in Lucky. ’s Avonds zijn we naar de stad gegaan om daar wat te eten. Na het eten hebben we nog een cocktail gedronken en hebben we de taxi gebeld die ons naar een discotheek bracht. Hier mochten we eerst bijna niet naar binnen omdat Iris op slippers was. Maar we kregen een uitzondering. Dit was erg leuk en we hebben ons er prima vermaakt. Hier waren we niet de enige Nederlanders. Wat ons opviel was dat de Nederlanders op de dansvloer staan en de Surinamers boven staan te kijken. Maar het was een leuke avond!

Dag 25 zondag 24 februari.
Vandaag hebben we heel lang uitgeslapen. Toen we wakker werden kwamen we er achter dat de zon vol op brandde en zijn we lekker in de zon gaan zitten. Toen de baas en zijn vrouw weg gingen hebben we onze handdoek gepakt en onze bikini aan getrokken. Daarna hebben we heerlijk in het zwembadje gezeten en nog even in de zon gelegen. Om negen uur hebben we een pizza gegeten en zijn we buiten gaan zitten om een film te kijken. Nu is het half een en gaan we naar bed.

Liefs.

• 25 Februari 2013 - 13:28

Mieke:

Ha dames dat gaat goed daar in het zonnige zuiden jullie zien wel mega veel zo, heeeeeeeeerlijk um jaloers op te worn . Geniet vandaag van jullie vrije dag en dan morgen maar weer rustig aan het werk.
    heeel veeel groetjes tante Mieke en de veltmuisjes

• 25 Februari 2013 - 14:02

Inek:

Hoi meiden wat een avontuur jullie belven zo meer als oo stage leuk hoor dit vergeet jeje hele leven niet weer Wat een eng beest brr zul je maar een keer aantreffen in bed word je niet blij Jammer dat het band plakken niet is gelukt toch maar een fietse maker opzoeken Wij zijn er weer uit Portugal heerlijk gehad Nu wel erg koud hier brrr sneeuw Iedereen verlangt naar de zon en het voorjaar Nou geniet vandaag van jullie vrije dag Morgen weer hard aan de slag dikke knuffel Mam In eke

• 26 Februari 2013 - 14:36

Engelien:

Hoi Iris.
    Nou, dit is toch allemaal wel iets anders dan skiën in Oostenrijk!
    Frau Eisenmann miste je nog wel en vroeg waarom je niet mee was.
    Hebben haar uitgelegd waarom en verteld dat je in Suriname zat.
    Aan haar gezicht te zien had ze geen idee waar dat lag en dus maar gezegd dat je ergens in Zuid-Amerika was op stage.
    We hebben een gezellig welkomstfeestje gehad van Jia. Ik heb foto's gemaakt, dus kun je zelf zien hoe het daar aan toe ging. Er waren 131 volwassenen en 72 kinderen!
    We genieten steeds weer van jullie avonturen en zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes en een dikke knuffel van oom Jannes en tante Engelien.

• 26 Februari 2013 - 16:21

Henriette:

ha die meiden lekker weer of niet in het zonnigezuiden.
    Een mooie leguaan was het hoor maar daar was je toch niet bang voor.Vandaag is je pa jarig gefeliciteerd hoor.Jammer dat jullie niet naar de vlindertuin zijn geweest .Denk dat er wel mooievliegen!!Tot horens en zon ze groeten van ons allemaal Tante Jet.Oja ik ben in de slootgereden dom he maar dar wist je natuurlijk al.Even eensnoepje pakken en wie kwam er aan natuurlijk Gerwin Brinks ha ha maar we hebben niets wonder boven wonder de autoniet en ik niet!!ha ha!!doei

• 27 Februari 2013 - 12:37

Jaimie :

Haa Iris en marlinde :D eindelijk heb ik jullie site ontdekt en alles gelezen en bekeken!! Erg leuk om te zien, en jullie vermaken je daar wel!! nu ga ik maar weer verder met mij saaie les in het o zo koude denemarken.. :P hahaa heel veel succes en we skypen snel weer xxxxx Kussiess jaimie