dag 34, 35, 36, & 37 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 34, 35, 36, & 37 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 34, 35, 36, & 37

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

09 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 34 dinsdag 5 maart
Vandaag hadden we weer stage. De dag ging op zich best snel voorbij. ’s Middags hebben we heerlijk in de zon gelegen en zijn we boodschappen gaan halen voor in de pannenkoeken die we ’s avonds hebben gegeten.

Dag 35 woensdag 6 maart
Vandaag hadden we ook weer stage. We mochten weer mee kijken bij het spuiten bij iemand. Ze kreeg een antistollingsmiddel toegediend. Eerst moesten we berekenen hoeveel ml ze moest hebben. Omdat op het ampul mg stond. De berekening van de zuster was erg ingewikkeld. Dus deden we het op onze manier. Verder hadden we na dit dagje al heerlijk weekend. ’s Middags hebben we heerlijk in de zon gelegen en ’s avonds zijn we op tijd naar bed gegaan omdat we morgen met een tour mee gaan.

Dag 36 donderdag 7 maart
Dag tour naar Brownsberg.
Vandaag ging om half zes de wekker al. We gingen om iets over zes weg uit het huisje omdat we om tien voor zeven bij het hotel moesten zijn waarvan we gingen vertrekken. Om vijf voor zeven kwamen we pas aan omdat het busje niet door reed en ergens onnodig ging wachten. Gelukkig stond het andere busje er nog en konden we instappen. Na drie kwartier te hebben gereden stopten we ergens langs de weg om te eten en te drinken. Daarna moesten we nog 2,5 uur rijden. Onderweg kwamen we armoedige dorpjes tegen. Ook kwamen langs een mijnbouw. Waar veel mensen goud aan het zoeken waren. Daarna reden we de berg op. Dit was een onverharde weg met veel gaten en plassen water. Naast ons was de afgrond waar we erg dicht langs reden. Omdat hier niks naast de weg staat voor veiligheid waren we best bang. Ook slipte we vaak weg in de bochten en kwamen we nog dichter op de afgrond. Eindelijk boven aan gekomen moesten we een stok pakken die we mee namen om de tocht te vergemakkelijken. De gids nam een kapmes mee om de paden goed door loop baar te maken. Na een lange maar zeker mooie jungle tocht door over boomstammen te klimmen en over heen te lopen en soms te stoppen omdat de gids weer wat zag en uitleg gaf kwamen we aan bij de watervallen. Hier hebben we heerlijk onder gestaan om af te koelen. De terug tocht was hetzelfde als de heen weg en nu kwamen we zelfs apen tegen. Helaas zaten deze zo hoog dat ze niet op de foto te zien zijn. Maar het was zeker mooi om te zien. Terug boven op de berg kregen we wat te eten. Dit smaakte ons heerlijk! Daarna liepen we naar een mooi uitzichtpunt. Waar we het Brokopondo stuwmeer konden zien. De terug weg was weer even eng omdat we weer overal afgrond zagen. Gelukkig slipte we nu niet weg in de bochten omdat de grootste plassen wat waren opgedroogd. Onderweg stopten we nog bij een armzalig dorpje om flessen water te brengen. Thuis aangekomen zijn we op ons luchtbed gaan liggen en hebben we een film gekeken.

Dag 37 vrijdag 8 maart
Vanochtend werden we wakker met spierpijn. Door het vele lopen van gisteren. Daarom zijn we maar heerlijk op ons luchtbed gaan liggen en hebben we in de zon gelegen. Ook hebben we een pakketje van Marlinde’s ouders opgehaald. Deze zit vol met lekkere dingen. Waarvan we heerlijk gaan genieten! Als avond eten hebben we daarom ook maar de mini kaas/saucijzenbroodjes op gegeten wat in het pakketje zat. ’s Avonds hebben we weer een film gekeken buiten waar we nu nog zitten.
Liefs,

• 09 Maart 2013 - 21:31

Ineke:

Nou meiden wat een avontuur deze week prachtig om dit zo samen mee te maken die herinneringen blijven je je hele leven bij Als ik dit zo allemaal zie denk ik dat ik straks wel een week vrij moet nemen om alle foto s te bekijken moet maar eens flink aan het sparen voor vakantie dagen heb ze op Het lijkt voor mij dat jullie al een half jaar weg zijn maar we zijn nog niet op de helft Vind het wel fijn dat jullie het samen zo fijn hebben wat zul je straks veel hebben geleerd Nou vavavond natuurlijk stappen ook dat kan daar haha nou wens jullie een fijne avond pas goed op elkaar diikke kus mama Ineke

• 10 Maart 2013 - 11:54

Harry Nijkamp:

leuke foto s ik hoop dat jullie veel mogen zien succes met jullie stage niet te veel achter de jongens aan zitten he ''''''

• 10 Maart 2013 - 14:46

Gerrit:

Prachtige foto's dit zou ik graag met eigen ogen zien (wandelen met amber) jullie maken er echt een hele belevenis van met deze uitstapjes en ik geef jullie groot gelijk want zo'n kans krijg je niet zo snel weer
    Maak ter wat van
    Oom Gerrit en de rest