dag 40 41 42 43 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 40 41 42 43 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 40 41 42 43

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

15 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 40 maandag 11 maart
Vandaag ging weer vroeg de wekker voor een dagje stage. Iris moest van 9 tot 1 op de zonnebloem helpen. Hier doe je spelletjes met de bewoners. Dit was wel leuk en daardoor ging de tijd wel snel. Marlinde liep stage op een afdeling waar een aparte zuster was. Ze liet Marlinde alles doen en zelf ging ze slapen. ’s Middags hebben we niet zoveel meer gedaan. We hadden nog genoeg boodschappen dus we hoefden de deur niet uit. Dit durven we ook niet goed omdat als je hier op straat fietst er honden achter je aan komen. Verder hebben we niet veel gedaan.

Dag 41 dinsdag 12 maart
Vandaag liepen we eerst allebei op een andere afdeling stage. Maar we moesten daarna beide naar dezelfde gaan omdat er een zuster niet kwam opdagen en anders er iemand alleen werkte. Nadat wij bij haar kwamen (dit is de zelfde afdeling als waar Marlinde gisteren is geweest) heeft de zuster niks meer gedaan. Om tien uur sliep ze zelfs weer. We hebben alles samen gedaan in ons eigen tempo want zij deed niks meer. Om half elf hadden we schaften en opeens kwam er een lijkwagen aan. Er was iemand overleden wat we niet wisten. Nadat het lijk in doeken was gewikkeld en op een brancard was gelegd kregen we een boekje en gingen we zingen met alle zusters. Daarna werd hij weg gereden. Toen we klaar waren met zingen kwam opeens de zuster van onze afdeling met een slaaphoofd kijken wat er beneden aan de hand was. Erg onbeschoft. ’s Middags hebben we na stage groente gehaald voor het avond eten zodat we daarna de deur niet meer uit hoefden. ’s Avonds hebben we buiten op ons luchtbedje gelegen en een film gekeken.

Dag 42 woensdag 13 maart
Vandaag alweer de laatste stage dag dus bijna weekend. Dit keer was Marlinde van 9 tot 1 bij de zonnebloem. Ook Marlinde heeft gezellig met de bewoners spelletjes gedaan. Verder ging de stage dag wel snel voorbij. ’s Middags hebben we in het zonnetje gezeten en het zwembadje weer opgezet. We hebben er alleen nog niet ingezeten. ’s Avonds hebben we ook weer een film gekeken buiten.

Dag 43 donderdag 14 maart
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen en werden we wakker van het dak wat kraakt als de zon schijnt. Goed teken dus! Daarom hebben we onze luchtbedden buiten in de zon gelegd en zijn we in het zwembad gaan zitten. We wouden proberen om met luchtbedden en al in het zwembadje te gaan en dit kon zelfs. We hebben de hele dag in de zon gelegen en hebben zelfs nog even huiswerk gemaakt. We zijn beide wel verbrand deze dag. ’s Avonds hadden we geen zin om te koken dus zijn we lekker uit eten geweest. We wouden een keer ergens anders heen dan de afgelopen twee keer dus dit hebben we ook maar geprobeerd. Alleen toen we er aan kwamen dachten we al waar zijn we beland. We hadden wel mooi uitzicht op de Surinaamse rivier. Er kwam een jongen aan die er werkte en vertelde wat over de geschiedenis van het restaurant. Hij praatte nogal met een vredige stem en we konden onze lach bijna niet inhouden. Toen kwam hij aan met een kaart met allemaal verse vruchten sapjes. We kenden alleen geen een vrucht. We hebben dus een echt Surinaams sapje gehad wat heerlijk smaakte. Toen Marlinde vroeg naar de menu kaart vertelde hij dat die niet bestond hij deed het mondeling. Toen werden we zelfs nog gefilmd toen hij wat uitlegde door wat vrienden verder op. Nadat Marlinde zelfs een plant in haar rug kreeg zeiden we maar dat we het bij een drankje hielden en zijn toch maar weer naar het vat gegaan. Hier hebben we al vaker gegeten. Daar smaakte het eten weer heerlijk. De terug weg hebben we de taxi maar weer gebeld. Ze vertelde meteen dat ze zaterdag ook kon omdat ze het zielig voor ons vond dat ze vorige week zaterdag niet kon. Ze bleef de hele weg maar praten terwijl ze normaal niet zo heel veel zegt. Dus het was een gezellig ritje naar huis. En nu zijn we net terug en zitten we nog even buiten.

liefs

• 15 Maart 2013 - 08:12

Mieke:

Haaaa dames
    ik lees elke keer weer jullie verhalen , mooi om te lezen hoe het daar gaat, tis hier nog steeds koud en grieperig weer. niks a , maar goed we tellen de weken tot de vakantie , en eindelijk ook int zonnetje.
    Nog een fijn weekend, ik blijf jullie volgen, groetjes tante mieke

• 15 Maart 2013 - 08:22

Ineke:

Hoi Hoi dames goed hoor ik lees zelfs huiswerk dat is nieuw maar ook dat hoort er bij in Suriname heerlijk lren in de zon is toch genieten Alle mensen verlangen naar warmte en de zon brr het blijft zoooooo koud niet lekker maar ja mooi lang de winterkleding aan Vreslijk van die honden maar vooral niet bang zijn want dat voelen ze aan als je strak weer thuis bent krijg je weer een vriendelijke begroeting van je eigen lieve hondje Bodie Nou wens jullie vandaag een fijne zonnige dag ik heb Nl\L doe dag en high tea op de wellehof voor alle mensjes die worden vandaag weer eens verwent nou dikke knuffel Mam- Ineke

• 15 Maart 2013 - 11:03

Tante Jet:

Ha Meiden.
    Leuk hoor!!!Julliee zijn wel druk hoor met alles.
    Je bent toch niet bang voor honden Marlinde je hebt er zelf ook een .
    Stuur hier even de zon heen tis hier zo koud enstraks is het ook nog pasen!!
    WEwensen jullie een fijn weekend groeten van deze kant!!liefs Tante Jet

• 16 Maart 2013 - 19:04

Engelien Fuit:

Hoi meiden.
    We leven erg met jullie mee!
    't is wat zeg. Je moet maar steeds in dat lekkere zonnetje in je zwembad moeten zitten
    En 's avonds buiten een filmpje kijken,
    En dan ook nog een jungle-tocht!
    Nou, wat hebben wij een geluk met dat heerlijke koude, winderige weer en dikke winterjassen aan! Wij zitten gelukkig 's avonds niet buiten, maar bij de kachel!
    Fijn he?
    Gelukkig vermaken jullie je nog steeds en maken steeds wel weer leuke dingen mee.
    Houden zo!
    We lezen iedere keer weer met plezier jullie verhalen en niet te vergeten de foto's!

Groetjes van oom Jannes en tante Engelien.