dag 44 45 46 47 48 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 44 45 46 47 48 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 44 45 46 47 48

Door: Marlinde en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

20 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 44 vrijdag 15 maart
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen. s’ Middags zijn we de stad in gegaan. Marlinde had overal blaren op haar gezicht van het verbranden dus we moesten daarvoor even wat halen. We hebben allebei goeie inkopen gedaan. s’ Avonds hebben we een filmpje gekeken.

Dag 45 zaterdag 16 maart
Gelukkig zijn de blaren op Marlinde’s gezicht allemaal verdwenen!
Vandaag hebben we onze wekelijkse boodschappen weer gedaan. Het was erg warm vandaag, we konden bijna niet in de zon liggen. ‘s Avonds hebben we ons klaargemaakt voor een avondje stappen. Eerst hebben we thuis een drankspel gedaan. Rond kwart voor 12 kwam de taxi ons ophalen. Het was een mooi goedkoop avondje. We kregen bijna alle drank gratis (ook gewoon van de barman)! Na een top nachtje in zsa zsa zsu kwamen we om half 7 pas terug. Toen hebben we eerst gedoucht.

Dag 46 zondag 17 maart
We werden vanochtend al vroeg wakker door de hitte in onze kamer. De airco deed niet, de telefoon werd niet opgeladen en ja hoor de stroom was uitgevallen. We hadden zelfs ook geen water. Dit grapje heeft vanaf 08.00 tot ongeveer 18.00 uur geduurd. s’ Middags hebben we heerlijk met het luchtbedje in het zwembad gelegen en we hebben tompoezen gemaakt. Verder hebben we vandaag niet veel gedaan.

Dag 47 maandag 18 maart
Vandaag ging weer vroeg de wekker voor een dagje stage. We moesten allebei op een aparte afdeling werken. Bij Iris kwamen de collega’s niet opdagen dus mocht marlinde iris gaan helpen op de afdeling. Dit was erg gezellig. Het was meteen een stuk drukker. We hebben ook de medicijnen uitgezet. Dit was een hele puzzel. Overal stond iets anders geschreven wie wat en hoeveel de persoon kreeg. Maar het is ons uiteindelijk wel gelukt. We zijn vandaag ook druk bezig geweest met de opdrachten die we moeten maken voor stage. Toen we thuis kwamen waren we vreselijk moe. We hebben ons luchtbedje gepakt en hebben heerlijk in de zon gelegen. Om 17.00 uur vloog de stroom er weer achterheen. Dit duurde gelukkig maar tot 18.00 uur. Vanavond zijn we om 21.00 uur al naar bed gegaan.

Dag 48 dinsdag 19 maart
Vandaag weer een dagje stage. We moesten vandaag met z’n tweeën op 1 afdeling werken zonder een andere collega. Dit was echt leuk om te doen. Vandaag waren we dus ook weer lekker druk met al het werk. Ook hebben we samen een grote wond verzorgd, dit gaat natuurlijk heel anders dan in Nederland. Vandaag was er ook een bewoner gevallen. Deze bewoner is erg agressief en wij moesten dus de bloeddruk meten en bloedsuiker prikken. Een drama was dit. Maar het is ons wel gelukt! S’ middags zijn we druk bezig geweest met ons huiswerk. S’ avonds hebben we verder niet veel meer gedaan.

Liefs,

• 20 Maart 2013 - 09:10

Alie Lohuis:

Hallo Suri dames fijn om te lezen dat het jullie zo goed gaat, en het gezellig hebben.Jullie stagetijd zit er al voor de helft op,gaat best snel. Het is elke keer weer leuk jullie avonturen te lezen,er komen over ongeveer 45 dagen twee volwassen dames terug naar Rijssen.Ouders hou hier alvast rekening mee ( haha grapje) In Rijssen is alles ok , maar nog steeds vreselijk koud. nog een fijne tijd daar en de hartelijke groeten van Jan, Alie, en de kinderen .

• 21 Maart 2013 - 13:57

Marian Tijhuis:

Hallo dames, ik geniet echt van jullie verhalen! Samen op een afdeling werken, dat is natuurlijk wel heel erg leuk. Knap dat jullie het allemaal gelukt is! Maar dat collega's gewoon niet komen dat is toch wel heel bijzonder. Stuur aub een beetje warmte en zon deze kant op!
    Geniet nog lekker daar, ik kijk al weer uit naar nieuwe belevenissen en foto's van jullie!
    Groetjes Erik, Marian en kids.

• 24 Maart 2013 - 10:26

Alie:

Even een reken foutje herstellen, ik zou jullie zo eerder terug laten komen maar het moeten ongeveer 75 dagen zijn sorry. Alie