dag 58 59 60 61 62 63 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu dag 58 59 60 61 62 63 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

dag 58 59 60 61 62 63

Door: marlinde en iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

04 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 58 vrijdag 29 maart.
Vandaag werden we best vroeg wakker. Toen we naar buiten keken en zagen dat de zon weer goed scheen buiten hebben we maar besloten om naar White beach te gaan. Waar het weer net zo mooi was als de vorige keer. Dit keer was het wel iets drukker. Misschien omdat het goede vrijdag was. Veel families die met elkaar gingen barbecueën . Zaten we dan met ons drinken wat ondertussen al goed warm was geworden. ’s Middags gingen ze met een net door het water om vissen te vangen die in ons zwem stuk zaten. Deze mocht je ook even vast houden wat Iris heeft gedaan. ’s Avonds hebben we heerlijk buiten nog even een filmpje gekeken. Ja het was weer een mooie dag!

Dag 59 zaterdag 30 maart.
Vandaag hebben we onze paas boodschappen gedaan. Dit was aardig veel en kregen we amper mee. Omdat het hier de gewoonte is dat de winkelmedewerkers meelopen naar je auto om het in te pakken liep dus iemand met ons mee. Toen we met een kar vol stopten bij twee fietsten moest hij wel even lachen! Hij snapte niet dat we dachten dat we alles mee kregen. Maar dat is ons natuurlijk wel gelukt! Zaterdag avond zijn we wezen stappen bij Zsa Zsa Zsu. We zaten al een paar weken te lachen om een drankje die drie jongens telkens dronken. Het was een mix van bacardi, malibu, safari en jus, we zeiden net tegen elkaar dat dit toch echt niet lekker kon zijn. We waren nog niet uitgepraat en we kregen dat drankje van die jongens en het smaakte ook nog heerlijk. Verder was het weer een gezellige avond en hebben ons weer prima vermaakt.

Dag 60 zondag 31 maart.
Pasen vieren in Suriname wie had dat ooit van ons gedacht. Nou we hadden genoeg in huis aan lekkers dus dat kwam helemaal goed. We hebben alles klaar gezet en vervolgens druk bezig te gaan met het klaarmaken van de wraps en andere lekkere dingen. (zie foto) Ja dat smaakte allemaal heerlijk. Voor de rest hebben we het rustig aan gedaan en ook weer buiten gezeten.

Dag 61 maandag 1 april.
April alweer de tijd vliegt! Vandaag hadden we nog een dagje vrij van stage. Daar hebben we heerlijk gebruik van gemaakt door goed uit te slapen. Toen we uit bed kwamen kwam de baas na ons toe die al druk bezig was met het huisje, hij vertelde dat er een auto was gestopt voor het hek met 2 jongens erin. Die 2 jongens vertelden aan de baas dat ze een afspraak met ons hadden?!? Nou wij wisten nergens wat van. De baas heeft ze weggestuurd en ze zijn ook niet weer gekomen. Voor de rest hebben we het lekker rustig aan gedaan. ’s Avonds kwam de buurvrouw nog met een fles rode wijn waar we een glaasje van mochten. Verder is ze even bij ons geweest en vertelde ze van alles. Zij werkt ook in de zorg. Daarna zijn we naar bed gegaan en zit ons lange weekend er alweer op. Op naar twee dagen stage en dan weer fijn weekend.

Dag 62 dinsdag 2 april.
Vandaag dus weer een dag stage. Iris werkte op een afdeling en daar ging de tijd best snel. Marlinde moest weer mee naar het ziekenhuis dit keer met twee bewoners zelfs. Omdat ze allebei naar de oogarts moesten kon dat mooi in een keer. Alleen was een bewoner al veel eerder klaar en die wilde niet meer wachten waardoor ze boos werd en Marlinde met haar een taxi is gaan zoeken die haar terug bracht naar Majella. Helaas duurde het met de andere bewoner zo lang dat Marlinde van half negen tot twee uur weg is geweest en bijna alleen maar heeft gewacht in het ziekenhuis. Daar gaat het allemaal ook rustig aan en iedereen heeft alle tijd. Toen we weer thuis waren hebben we maar weer heerlijk buiten gezeten. Ook maar weer even in de brievenbus gekregen of de post er al was en ja hoor we hadden post. De eerste was al op 27 februari verstuurt. Dit was erg leuk om door te lezen. Wel waren nog moe omdat we gisteren laat sliepen. ’s Nachts zijn buiten namelijk erg veel geluiden te horen hier.

Dag 63 woensdag 3 april.
Na deze stage dag alweer fijn weekend. Wat zijn we daar aan toe zeg! Op stage ging de tijd wel weer voorbij. We hebben niet echt wat bijzonders mee gemaakt vandaag. We hoefden gelukkig niet mee naar het ziekenhuis. Dit keer moest ook iemand met twee bewoners mee. Later zagen we dat er nog een zuster mee was geweest terwijl Marlinde gisteren ook wel met twee bewoners mee moest. En toen moest Marlinde wel alleen. Beetje jammer vonden we dat waarom wij dan niet samen mochten. Thuis hebben we even heerlijk in de zon gelegen en ’s avonds hebben we niet zoveel meer gedaan. Nu zitten we nog buiten te genieten. Gelukkig gaat het alweer wat beter met de teen van Marlinde!

Liefs,

• 04 April 2013 - 08:25

Mieke:

heeey dames nou zo te lezen gaat dat lekker bij jullie
    Rutger zit nu in Canada in de sneeuwstormen op stage.
    wat een verschil he , maar goed
    Wat jullie nu meemaken pakt niemand jullie meer af
    het is trouwens nog steeds gloepens koud. brrrrrrrrrrrrrrr
    groetjes en veel plezier tante mieke

• 04 April 2013 - 10:12

Bets :

Hallo dames,fijn om te lezen dat alles goed gaat. Jullie zijn al op de helft van de stage ,geniet er van want voordat het weet zijn jullie weer in Rijssen. Ik heb de indruk dat jullie op stage niet zoveel mogen doen ?? Hier is het nog steeds koud, kunnen jullie wat zon deze kant opsturen ? Lieve groetjes van ons Ton en Best