Dag 64 65 66 67 68 69 70 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu Dag 64 65 66 67 68 69 70 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlinde en iris - WaarBenJij.nu

Dag 64 65 66 67 68 69 70

Door: Marlinde en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marlinde en iris

11 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 64 donderdag 4 april
Vandaag zijn we druk bezig geweest voor school. Van ’s ochtends tot en met smiddags drie uur. Toen hadden we er genoeg van en zijn we naar de stad gegaan. Het was erg druk op de weg. In de stad wouden we weer een tour boeken. We hebben ons wel voor een dag tour aangemeld maar hiervoor worden we nog weer gebeld. Verder hebben we een beetje door de stad gelopen. De terug weg was het ook nog erg druk op de weg. Dit kwam door de wandel vierdaagse. Jammer genoeg hebben we het zelf niet gezien. Want we wisten de route niet. ’s Avonds hebben we buiten gezeten en niet zo veel meer gedaan.

Dag 65 vrijdag 5 april
Vanmorgen hoorden we al vroeg een auto toeteren voor ons huis. Iris ging maar even kijken wie dit was. Het was de postbode die een pakketje voor ons had. Wij met de pyjama en ons slaaphoofd naar buiten. Om het pakketje aan te pakken. Alweer een pakketje met allerlei lekkere dingen van marlinde’s moeder! Vandaag was het heel erg warm daarom hadden we maar meteen boodschappen gedaan zodat we de hele middag verder in de zon konden gaan liggen. Toen we onze boodschappen wilden afrekenen en alles voor ons werd ingepakt moest de inpakker alweer lachen. Hij kende ons nog van vorige week toen we met zoveel boodschappen op de fiets gingen. Dit was wel even lachen voor hun. Toen we weer thuis kwamen zijn we ’s middags lekker in de zon gaan liggen. ’s Avonds hebben we wat bij ons huisje gedronken en daarna zijn we uit geweest. Ook dit was weer een geslaagde avond. Ook vanavond hadden we gratis entree. Dat is dan weer mooi meegenomen.

Dag 66 zaterdag 6 april.
Vandaag hebben we weer heerlijk uitgeslapen en verder hebben we niet veel actiefs gedaan vandaag. Na het eten zijn we nog maar weer even op bed gaan liggen en daarna hebben we ons klaargemaakt. Onze buurvrouw bracht ons nog een grote zak vol met Surinaamse mango’s. Helaas was het niet echt lekker. Maar dit hebben we haar maar niet verteld. We vonden het wel erg lief. Ook vanavond zijn we weer gezellig wezen stappen. Het viel op dat er erg veel mensen met rasta haren deze avond waren.

Dag 67 zondag 7 april.
Ook vandaag weer heerlijk niks gedaan. Na twee avondjes stappen waren we erg moe deze dag. Verder hebben we nog even in de zon gelegen en onze vaste zondagse maaltijd gegeten. Soep met een broodje uit de oven. Smaakt altijd weer goed. We zijn maar vroeg naar bed gegaan omdat we weer drie dagen stage in het vooruit zicht hadden.

Dag 68 maandag 8 april.
Vandaag ging dan weer vroeg de wekker voor een nieuwe week stage. We kregen te horen dat we volgende week een weekje mogen mee kijken bij een ander bejaardencentrum. Dit bejaardencentrum is de grootste van Suriname. We zijn erg benieuwd. Toen we thuis kwamen lag er een berg zand en veel stenen voor ons huis. Ze gaan hier namelijk straten. We zijn vanavond vroeg naar bed gegaan want we waren allebei erg moe.

Dag 69 dinsdag 9 april.
Vannacht heeft het erg hard geregend, hierdoor hebben we niet goed geslapen. Vandaag weer een dagje stage. Er is vandaag een bewoner vertrokken naar Nederland. Op stage was er ook een verjaardags viering. Alle bewoners kregen allerlei lekkere dingen en er werd volop gezongen. Er was dus een vrolijke sfeer op stage. Toen we thuis kwamen waren er mannen druk aan het werk met straten. Ze waren al best ver. Vanmiddag moesten we dus maar een middagje binnen leven. We hebben even de wandelvierdaagse bekeken op de televisie. Dat gaat hier heel anders dan in Nederland. Ze hebben hier allerlei mooie kleding aan en zijn volop aan het dansen. We vinden het erg jammer dat we dit niet hebben gezien. S’ avonds hebben we nog even heerlijk buiten gezeten.

Dag 70 woensdag 10 april.
Nog 1 dagje vroeg uit ons bed. Een heerlijk vooruit zicht. Tijdens het ontbijt begon het opeens keihard te regenen. Het zag er na uit dat het ook niet meer droog zou worden. We zijn vandaag maar niet met de fiets naar stage gegaan maar met de bus. Toen we naar de bus wilden lopen zagen we 3 honden langs de weg staan. Ook de enge hond van de buren stond erbij dus we durfden er niet langsheen. We hebben net zolang gewacht totdat de honden weg gingen. Onze straat stond aan het eind vol met water, kan er ook nog wel bij op de vroege ochtend. Onze dag begon dus al goed. Op stage zijn we druk bezig geweest om al het water weg te trekken. Het heeft de hele dag geregend. Verder was het een rustig dagje op stage. Ook vanmiddag waren de mannen weer druk bezig met straten. Dus ook vandaag maar weer een middagje binnen zitten. Ze zijn nu bijna klaar. We hopen niet dat ze morgen al vroeg komen. Ook vanavond hebben we lekker buiten gezeten.

Liefs,

• 11 April 2013 - 07:15

Ineke:

Hoi Dames weer een mooi verhaal om te lezen je kunt merken dat jullie daar een gewoon leven op het moment hebben en dan echt op zijn surinaams haha veel rust en beetje werken heerlijk hoor Hier is het altyd maar druk en veel stress ja dat is het Nederlandse leven ook daar zullen jullie straks weer heeeeeel erg aan moeten wennen Het gaat nu bets wel snel he jullie hebben zeker nog mooie vooruitzichten ook als de ouders komen van Iris even weer wat anders en kunnen jullie nog heerlijk wat dingen gaan doen mischien wel een dag shoppen hhahaha Nou geniet maar weer van jullie lange weekend en mischien vandaag weer heerlijk buiten zitten op jullie nieuwe straatje Ik ga nu ook naar de oudjes want die willen echt op tyd geholpen worden anders stresssss Nou fijne dag allebei dikke knuf kus Mam Ineke

• 11 April 2013 - 07:18

Erik Brinks:

Hoi werkende vakantie gangers, ik hoop niet dat jullie over 7 weken dit zelfde ritme ook in Nederland aanhouden want dan worden jullie mooie chillende, zonnende, genietende en heel soms rustig werkende dames, maar zolang je daar nog bent geniet nog maar mooi even. Misschien moet je volgende week de jongen van de supermarkt vragen of hij de boodschappen niet thuis kan bezorgen, je weet maar nooit. Groetjes vanuit Rijssen waar het weer steeds beter wordt. Pa

• 11 April 2013 - 09:28

Alie Lohuis:

Hoi Iris en marlinde, weer zo'n geweldig reis verslag altijd leuk om te lezen dat het daar zo goed gaat en jullie je prima vermaken.iris namens Danielle bedankt voor de kaart, erg leuk.Hoorde gisteren dat Marieke jou iets had gestuurd fijn dat jullie zo aan elkaar denken.Nog even geduld voordat jou ouders komen , wat zal dat geweldig zijn . Nou zet hem op voor de de rest van jullie werk vakantie en geniet van alles. Groeten Jan,Alie,en Mark Lohuis

• 11 April 2013 - 16:11

Gerrit Rosman:

Dag Dames,
    Ik dacht dat het regenseizoen er op zat, maar zoveel water, dat de straat onder komt te staan!!! Als we komen, willen we graag zon en geen water. In Nederland schijnt af en toe de zon en heeft het afgelopen dagen een beetje geregend.
    Mam is al druk met de koffers. We hebben er één van Marleen geleend. We zijn niet gewend om met zo veel bagage op reis te gaan. Als jullie niet te veel wensen hebben, kan de rest in de kleine koffer. Blijven we ruim onder het aantal kilo's dat je mag meenemen.
    Wel leuk dat jullie een keer naar een ander bejaardentehuis mogen om te zien hoe het daar gaat!!!! Misschien wel hard werken of ......... In ieder geval een mooie afwisseling.
    Maar dames, bewaren jullie ook nog een paar mooie tochten voor ons, straks hebben jullie alles al gezien in de buurt en blijft er alleen nog een trip naar Curaçao over?? Wie weet.
    Veel plezier en succes. Groetjes pa en ma

• 15 April 2013 - 15:56

Rita Baan :

hoi dames
    het was weer leuk om een paar reisverslagen/stageverhalen te lezen.
    ik lees wel dat het jullie daar wel goed gaat jullie zijn al aardig gewendt.
    het leven in suriname is wel heel relaxed dat word straks wel weer anders dus geniet er maar van.
    leuk dat iris ouders komen en dat jullie 2weken vakantie hebben en dan wat leuke dingen met hun kunt doen.
    hier is het inmiddels ook wat warmer geworden en alles loopt uit in de natuur heerlijk voorjaar.
    jullie nog veel plezier en een goede stage fijn dat jullie ook een keertje in een ander verzorgingshuis mogen mee lopen . succes en tot schrijfs.

groeten rita